ANUNŢ CONCURS
În conformitate cu prevederile art.618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare coroborate cu prevederile art.1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2021 privind unele măsuri la nivelul administrației publice, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul – Postului de Inspecție la Frontieră (P.I.F.) Moravița – Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES și gestiunea activității de import-export – Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Timiș.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- proba scrisă,în data de 04.08.2022, ora 10.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, sala de ședințe.
- proba interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere la concurs în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 05.07.2022–25.07.2022 (inclusiv) la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș, Timișoara, str.Surorile Martir Caceu nr.4, de luni până joi între orele 8,30-17,00 și vineri între orele 8,30-14,30.
Adresa de corespondență: Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, telefon/fax: 0256-204.911.
E-mail: office-timis@ansvsa.ro.
Persoana de contact – Lidia Cristina Stana – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0256-204.911 int.107.
Formular de inscriere la concurs
CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Candidaţii trebuie să îndeplinească:
Condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţii specifice:
Condiții de studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;
Condiții de vechime – minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice
DOSARUL DE ÎNSCRIERE LA CONCURS trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:
- Formularul de înscriere
- Curriculum vitae, modelul comun european
- Copia actului de identitate
- Copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări
- Copia carnetului de muncă și după caz, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice
- Adeverința care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel puțin 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului
- Cazierul judiciar
- Declarație pe propria răspundere sau adeverință care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.
BIBLIOGRAFIE
- Constituţia României, republicată.
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordonanţa Guvernului nr.42 din ianuarie 2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor 152 din 2020 privind aprobarea Normei pentru siguranța alimentelor de origine nonanimală care stabilește condițiile în care se derulează operațiunile de import, export, tranzit și comerț intraunional de produse alimentare de origine nonanimală și de produse chimice anorganice și organice care sunt utilizate ca ingrediente pentru prepararea alimentelor destinate consumului uman supuse controlului oficial pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.
- Norma sanitară veterinară privind condițiile sanitar-veterinare pentru introducerea pe teritoriul Romaniei a animalelor de companie provenite din țări terțe în scopul circulației necomerciale și procedura de control sanitar-veterinar al acestor animale la punctele de intrare a călatorilor, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prinOrdinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor 98 din 2015.
- Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului european și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1069/2009, (CE) nr. 1107/2009, (UE) nr. 1151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale) – forma consolidată la zi;
- Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1715 al Comisiei din 30 septembrie 2019 de stabilire a normelor privind funcționarea sistemului de gestionare a informațiilor pentru controalele oficiale și a componentelor sistemice ale acestuia („Regulamentul IMSOC”) – forma consolidată la zi.
- Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/1013 al Comisiei din 16 aprilie 2019 privind notificarea prealabilă a transporturilor de anumite categorii de animale și de mărfuri care intră în Uniune – forma consolidată la zi;
TEMATICĂ
- Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale.
- Drepturile și îndatoririle funcționarilor publici.
- Funcția publică și funcționarul public. Definiții. Statutul funcționarilor publici.
- Regimul incompatibilităților și conflictul de interese în exercitarea funcției publice.
- Sancțiunile disciplinare și răspunderea funcționarilor publici.
- Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare.
- Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamaţii privind discriminarea pe criteriul de sex.
- Obligaţiile principale ale medicilor veterinari oficiali.
- Obligațiile operatorilor economici în derularea operațiunilor de import de produse alimentare de origine nonanimală și produse chimice anorganice și organice care sunt utilizate ca ingrediente pentru prepararea produselor alimentare destinate consumului uman supuse controlului oficial pentru siguranța alimentelor.
- Reimportul produselor alimentare de origine nonanimală, destinate consumului uman supuse controlului oficial pentru siguranța alimentelor.
- Controlul documentar și de identitate al animalelor de companie ( câini, pisici și dihori domestici) provenite dintr-o țară terță, destinate introducerii pe teritoriul României în scopul circulației necomerciale.
- Norme specifice privind controalele oficiale și acțiunile care trebuie întreprinse de către autoritățile competente în legătură cu cerințele în materie de bunăstare a animalelor, la posturile de inspecție la frontieră.
- Componentele IMSOC.
- Notificarea prealabilă a transporturilor care se încadrează în categoriile de animale și de mărfuri menționate înRegulamentul (UE) 2017/625.
Atribuții conform fișei de post:
- asigură împreună cu administratorii punctelor de trecere a frontierei, respectiv a oficiilor poştale vamale, activitatea de colectare, de transport şi de distrugere a produselor de origine animală interzise a fi introduse pe teritoriul Uniunii Europene, depistate în bagajele călătorilor din ţări terţe, în punctele de trecere a frontierei, la graniţele cu ţări terţe, în oficiile poştale vamale şi în aeroporturile internaţionale care operează curse din ţări terţe, în care nu sunt organizate posturi de inspecţie la frontieră;
- verifică realizarea colectării, transportului şi distrugerii deşeurilor de la bucătăriile mijloacelor de transport internaţional aeriene şi feroviare, în punctele de trecere a frontierei la graniţele cu ţări terţe în care nu sunt organizate posturi de inspecţie la frontieră;
- monitorizează şi răspunde de comerţul intracomunitar, importul, exportul şi tranzitul de animale vii, produse şi subproduse de origine animală/ non animala şi, după caz, hranei pentru animale, pe teritoriul de competenţă;
- asigură recepţionarea informaţiilor cu privire la situaţia epidemiologică din spaţiul comunitar şi din ţările terţe, prelucrarea informaţiilor şi comunicarea acestora către medicii veterinari cu atribuţii în certificare şi TRACES;
- comunică medicilor veterinari oficiali modelele de certificate pentru comerţ intracomunitar, import, export pentru animale vii şi produse de origine animală;
- primeşte notificările de la inspectorii din cadrul posturilor de inspecţie la frontieră sau direct de la operatorii care derulează operaţiuni de import, comerţ intracomunitar, conform legislaţiei în vigoare şi urmăreşte aplicarea legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, inclusiv prin prelevarea de probe atunci când este cazul;
- deţine şi actualizează baza de date în ceea ce priveşte colectarea şi arhivarea notificărilor primite legate de activitatea de import şi comerţ intracomunitar;
- organizează acţiunile necesare, în cazul în care ţara de destinaţie solicită la exportul produselor din România anumite documente care să ateste cerinţele legate de domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- monitorizează şi transmite către A.N.S.V.S.A., date privind produsele provenite din ţări terţe sau comercializate intracomunitar, conform domeniului de competenţă;
- colaborează cu inspectorii din posturile de inspecţie la frontieră pentru reexpedierea mărfurilor, în cazul neconformităţilor;
- colaborează cu autorităţile publice implicate, în cazul solicitărilor de restituţii la export, conform legislaţiei;
- verifică documentele sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care însoţesc transporturile de animale vii, produsele de origine animală, SNCU, hrană pentru animale şi produsele alimentare de origine nonanimală şi controlează dacă acestea au fost întocmite potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind importul, exportul şi tranzitul;
- efectuează controlul documentar, de identitate şi fizic, inclusiv prelevarea de probe, după caz, al animalelor vii, al produselor de origine animală, al SNCU, al hranei pentru animale şi al produselor de origine nonanimală;
- aplică sancţiunile prevăzute de actele normative în vigoare persoanelor care încalcă prevederile legale privind importul, exportul şi tranzitul de mărfuri supuse controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor la frontieră;
- eliberează documentele sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor de import, export şi tranzit, pe baza controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi răspund de exactitatea datelor înscrise în aceste documente;
- verifică efectuarea dezinfecţiei mijloacelor de transport în care s-au constatat animale bolnave sau suspecte de boli infecto-contagioase şi a produselor de origine animală şi nonanimală sau a hranei pentru animale contaminate ori suspecte de contaminare, după caz, sau cu ocazia altor acţiuni stabilite de Autoritate;
- răspunde de activitatea de control sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor ce se desfăşoară în postul de inspecţie la frontieră;
- aplică dispoziţiile legale în cazurile în care mărfurile se dovedesc necorespunzătoare;
- se asigură şi răspund că toate taxele, tarifele şi costurile legate de procedurile de verificare suntaplicate şi achitate, conform prevederilor legale în vigoare;
- răspund de respectarea regulilor referitoare la înregistrarea documentelor şi de păstrarea evidenţelor în registre şi de notificări;
- răspund de folosirea corectă a bunurilor fixe şi a consumabilelor;
- are obligaţii administrative legate de activităţile care se desfăşoară în cadrul acestora, după cum urmează:
- deschiderea corespondenţei, cu excepţia celei personale (adresată nominal altor persoane);
- îndosarierea şi arhivarea corespondenţei;
- asigurarea că documentele necesare sunt multiplicate prin fotocopiere, în special acolo unde există mai multe puncte de lucru;
- păstrarea unui registru de serviciu care să conţină toate datele şi evenimentele importante;
- controlează, în colaborare cu autoritatea vamală locală, respectarea cerinţelor legale referitoare la transporturile personale cu produse de origine animală interzise a fi introduse pe teritoriul Uniunii Europene;
- controlează respectarea legislaţiei în vigoare referitoare la introducerea în scop necomercial pe teritoriul Uniunii Europene a animalelor de companie provenite din ţări terţe, în posturile de inspecţie la frontieră care sunt puncte de intrare desemnate pentru controlul animalelor de companie;
- controlează activitatea de depozitare a produselor de origine animală neconforme aflate în tranzit în depozitele vamale, zonele libere, depozitele din zonele libere, provenite dintr-o ţară terţă şi destinate unei ţări terţe, aflate în aria vamală încare este organizat postul de inspecţie la frontieră;
- efectuează controlul privind bunăstarea bovinelor vii destinate exportului către ţări terţe şi completează Raportul de control la punctul de ieşire în baza căruia pot fi acordate restituţii la export;
- raportează rezultatele controalelor oficiale efectuate la importul, exportul şi tranzitul de animale vii, produse alimentare de origine animală, SNCU, hranei pentru animale şi produse de origine nonanimală;
- întocmeşte note de fundamentare şi referate de necesitate privind achiziţionarea de servicii şi materiale, necesare lucrărilor de întreţinere în cadrul posturilor de inspecţie la frontieră;
- evaluează şi avizează caietele de sarcini alături de celelalte structuri tehnice responsabile de elaborarea acestora;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Afișat la data de 05.07.2022.
DIRECTOR EXECUTIV, Compartimentul Juridic și Resurse Umane,
Dr.Alin-Flavius NICOARĂ Lidia Cristina Stana