Anunt concurs national extins – selectie consilier asistent SCOSBA (17.06.24)

Anunț privind organizarea etapei de selecție a concursului național extins

pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent în cadrul

Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Timiș

 

În conformitate cu prevederile art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin. (3) și art.88 alin. 2 Anexa 10 din O.U.G. nr.57/2019 – Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Timiș organizează la sediul instituţiei din Str. Surorile Martir Caceu nr.4, Timișoara, etapa de selecție pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de  consilier, clasa I, gradul profesional asistent în cadrul Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

La etapa de selecție pot participa persoanele care au promovat etapa de recrutare a concursului național extins, organizat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici, precum și persoanele care au deja calitatea de funcționar public, conform prevederilor art. 467 alin (9) din O.U.G. nr.57/2019 – Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. proba scrisă, în data de 19 iulie 2024, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș, Surorile Martir Caceu nr.4, Timișoara;
  2. proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar de către candidații care au fost declarați admiși la proba scrisă.

Dosarele de înscriere la concurs se depun, exclusiv în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 17.06.2024 -08.07.2024.

Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.

Perioadă depunere contestație la verificarea eligibilității candidaților: în termen de o zi lucrătoare de la data afișării rezultatului verificării eligibilității candidaților.

Perioadă soluționare contestații la verificarea eligibilității candidaților: în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.

 

Dosarele de concurs conțin în mod obligatoriu următoarele:

  1. Formular de inscriere  prevăzut la art.137 lit.b) în Anexa nr.10 din U.G. nr.57/2019 – Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Copia cărţii de identitate;
  3. Copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. Copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  5. Copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  6. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  7. Cazierul judiciar;

Cazierul judiciar poate fi poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

  1. Declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  2. Declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiții specifice:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specialitatea medicină veterinară;
– minimum 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

Cerințe specifice: competențe digitale – utilizarea suitei Microsoft Office: Word, Ecel – nivel utilizator începător (se dovedește prin documente ce atestă competența specifică).

 BIBLIOGRAFIE: 

  1. Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare si pentru Siguranța Alimentelor nr.140/2022 pentru modificarea anexei nr.1 la Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare si pentru Siguranța Alimentelor nr. 35/2016  privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere si control în domeniul siguranței alimentelor;
  2. Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare si pentru Siguranța Alimentelor 21 din 2018 pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind condițiile de biosecuritate în exploatațiile comerciale de păsări, precum și condițiile privind mișcarea păsărilor vii și a subproduselor provenite de la acestea, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordinulpreședintelui AutoritățiiNaționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr.208 din 2022 privind aprobarea Normei sanitar-veterinar pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor şi renilor, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Regulamentul(CE) 687 din 2020 de completare a Regulamentului (UE) 2016/429 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește normele de prevenire și control al anumitor boli listate;
  5. Legea nr.122 din 2023 privind exploataţiile de creştere a porcinelor şi combaterea pestei porcine africane în România, completat de Ordinul  președintelui AutoritățiiNaționale Sanitare Veterinare si pentru Siguranța Alimentelornr. 130 din 2023, reprezentând norme de aplicare;
  6. Ordinul președintelui AutoritățiiNaționale Sanitare Veterinare si pentru Siguranța Alimentelor nr.83 din 2014 pentru aprobarea normei sanitar veterinare privind condițiile de organizare și funcționare a unităților farmaceutice veterinare precum și procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităților și a ctivităților din domeniul farmaceutic veterinar, cu modificările și completările ulterioare.

 

TEMATICĂ:

  1. Programe naţionale de supraveghere, control şi eradicare a bolilor notificabile și declarabile la animale de fermă;Acţiuni generale de protecţie şi bunăstare a animalelor şi protecţie a mediului;
  2. Condițiilede biosecuritate care condiționează autorizarea/înregistrarea sanitar-veterinară a exploatațiilor comerciale de păsări, precum și condițiile privind mișcarea păsărilor vii și a subproduselor provenite de la acestea;
  3. Norme sanitare veterinare privind  identificarea şi înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor şi bovinelor;
  4. Măsuri de prevenire și control al bolilor din lista A- O.I.E.(Organizația mondială pentru sănătatea animalelor);
  5. Norme specifice care stabilesc condiţiile de biosecuritate aplicabile în exploataţiile de porcine, precum şi cerinţele sanitar-veterinare care trebuie respectate la mişcarea porcinelor vii pe teritoriul României;
  6. Condiţii de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar.

 

Atribuții stabilite în fișa postului:

  1. realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  2. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  3. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
  4. controlează modul în care se respectă prevederile legale referitoare la subprodusele animale ce nu sunt destinate consumului uman, pe domeniul specific de activitate;
  5. controlează şi răspunde aplicarea prevederilor legislaţiei sanitare-veterinare din domeniul sănătăţii şi bunăstării animalelor, nutriţiei animale, precum şi în domeniul punerii pe piaţa şi  utilizării produselor medicinale veterinare, a biocidelor şi a altor produse de uz veterinar, respectiv al farmacovigilenţei şi reacţiilor adverse, de către persoanele fizice şi/sau juridice, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.Timiș;
  6. controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legislaţiei în domeniul identificării şi înregistrării animalelor;
  7. controlează în teren, conform cerinţelor tehnice, avizează şi răspunde de verificarea corectitudinii şi veridicităţii deconturilor întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, privind acţiunile sanitare veterinare şi acţiunile de identificare şi înregistrare, suportate de la bugetul de stat, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.Timiș;
  8. răspunde de modul de realizare a activităţilor specifice de prevenţie şi combatere şi de întocmirea documentaţiei privind notificarea, declararea şi stingerea focarelor de boli declarabile care evoluează pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.Timis, conform legislaţiei în vigoare;
  9. monitorizează, verifică, urmăreşte şi răspunde de efectuarea de către medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi, a acţiunilor sanitar-veterinare prevăzute în Planul cifric aprobat;
  10. verifică concordanţa între informaţiile înregistrate în BND şi animalele existente în exploataţie şi dispune măsurile legale ce se impun;
  11. prelevează probe, conform prevederilor legale şi procedurilor în vigoare, atunci când situaţia o impune;
  12. controlează respectarea legislaţiei sanitar-veterinare în vigoare, cu privire la ecarisarea teritoriului, la igienizarea incintelor, la evacuarea, distrugerea şi confiscarea deşeurilor şi a subproduselor necomestibile, inclusiv în ceea ce priveşte funcţionarea unităţilor implicate în neutralizarea SNCU pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A. Timiș;
  13. îndeplineşte şi alte sarcini legate de prevenirea şi combaterea epidemiei în rândul animalelor şi alte măsuri ce se impun pentru asigurarea sănătăţii animalelor;
  14. controlează şi răspunde de implementarea,aplicarea si respectarea prevederilor privind bunăstarea animalelor pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.Timiș, inclusiv a standardelor minime privind protecţia animalelor în timpul transportului, în timpul sacrificării/ uciderii;
  15. controlează modul de păstrare şi de utilizare a produselor medicinale veterinare şi a furajelor medicamentate, precum şi aplicarea procedurilor de investigare a reacţiilor adverse apărute în urma utilizării de produse medicinale veterinare la animale din raza teritorială a D.S.V.S.A.Timiș;
  16. controlează respectarea normelor în vigoare cu privire la protecţia animalelor din adăposturile de câini fără stăpân, a celor din grădini zoologice/ acvarii publice/ circuri/ pensiuni/canise/ pet-shop–uri, precum şi a animalelor folosite în scopuri ştiinţifice sau în alte scopuri experimentale;
  17. verifică modul de aplicare a legislaţiei în vigoare cu privire la gestiunea câinilor fără stăpân;
  18. controlează completarea registrelor de la sediile adăposturilor publice şi private pentru câinii fără stăpân conform procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A.

 

Date de contact secretar comisiei de concurs, Stana Lidia Cristina – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon: 0256204911, e-mail: office-timis@ansvsa.ro .

Afișat în data de 17 iunie 2024, la sediu și pe pagina de internet a Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș.

 

Compartiment Juridic și Resurse Umane – Stana Lidia-Cristina

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Dr. NICOARĂ ALIN-FLAVIUS