ANUNŢ CONCURS
În conformitate cu prevederile art.618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de:
– consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul – Biroului Siguranța Alimentelor, Serviciul Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor – Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Timiș – 1 post
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- proba scrisă,în data de 25.07.2022, ora 09.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, sala de ședințe.
- proba interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere la concurs în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 24.06.2022–13.07.2022 (inclusiv) la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș, Timișoara, str.Surorile Martir Caceu nr.4, de luni până joi între orele 8,30-17,00 și vineri între orele 8,30-14,30.
Adresa de corespondență: Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, telefon/fax: 0256-204.911.
E-mail: office-timis@ansvsa.ro.
Persoana de contact – Lidia Cristina Stana – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0256-204.911 int.107.
Formular de inscriere la concurs
CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Candidaţii trebuie să îndeplinească:
Condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiţii specifice:
Condiții de studii: Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară, domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară;
Condiții de vechime – 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice
DOSARUL DE ÎNSCRIERE LA CONCURS trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:
- Formularul de înscriere
- Curriculum vitae, modelul comun european
- Copia actului de identitate
- Copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări
- Copia carnetului de muncă și după caz, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice
- Adeverința care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel puțin 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului
- Cazierul judiciar
- Declarație pe propria răspundere sau adeverință care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
BIBLIOGRAFIE
- Constituţia României, republicată.
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordonanța Guvernului nr. 42 din ianuarie 2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor104/2021, pentru aprobarea Normei sanitar-veterinareși pentru siguranța Alimentelor privind autorizarea, înregistrarea și controlul laboratoarelor sanitare- veterinare și pentru siguranța alimentelor în care se desfășoară activități de testare și analize de laborator.
- Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Nr. 35/2016 cu modificările și completările ulterioare privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor(Secțiunea 4, lit. a, b, c, f, g, f și Secțiunea 7).
- Regulamentul Comisiei (EC) Nr. 2073/2005, cu modificările și completările ulterioare cu privire la criteriile microbiologice pentru produse alimentare.
- SR ISO 18593/2018. Microbiologia lanțului Alimentar- Metode orizontale pentru prelevarea probelor de suprafețe.
- SR ISO 7218/2020. Microbiologia Alimentelor și furajelor. Reguli generale pentru examene microbiologice.
- SR EN ISO 11133/2014/A1/2018: Microbiologia alimentelor, hranei pentru animale și a apei. Preparare, producere, depozitare și încercări de performanță ale mediilor de cultură.
- Ordinul Ministerului Sănătății NR. 976/1998, cu modificările și completările ulterioare, pentru Aprobarea Normelor de igienă privind producția, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul și desfacerea alimentelor.
- Standardul SR EN ISO/IEC 17025/2018 ,,Cerințe generale pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări,, .
TEMATICĂ:
- Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale.
- Drepturile și îndatoririle funcționarilor publici.
- Funcția publică și funcționarul public. Definiții. Statutul funcționarilor publici.
- Regimul incompatibilităților și conflictul de interese în exercitarea funcției publice.
- Sancțiunile disciplinare și răspunderea funcționarilor publici.
- Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare.
- Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamaţii privind discriminarea pe criteriul de sex.
- Obligațiile principale ale medicilor veterinari oficiali.
- Efectuarea analizelor de laborator pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale conform planurilor cifrice anuale aprobate, în caz de suspiciune și în cadrul programelor de autocontrol, la cerere.
- Asigurarea validității rezultatelor analizelor de laborator conform cerințelor sistemului calității, având la bază cerințele Standardului SR EN ISO/IEC 17025/2018 ,,Cerințe generale pentru competența laboratoarelor de încercări și etalonări,,.
- Autorizarea sanitară veterinară a laboratoarelor uzinale din domeniul siguranțeialimentelor, conform Ordinului 104/2021.
- Procedura de preparare, producere, depozitare și încercări de performanță ale mediilor de cultură
- Pregătirea eșantioanelor pentru analiză, a suspensiei inițiale și a diluțiilor decimale pentru examenul microbiologic.
- Calculul și exprimarea rezultatelor obținute pentru analizele efectuate.
- Aplicarea metodelor analitice în laboratorul de microbiologie pentru matricile analizate conform ultimei ediții a standardelor ISO în vigoare.
Atribuții conform fișei de post:
- Efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor deautocontrol;
- Responsabil de metode microbiologice la testele de sanitație prelevate din unități de industrie alimentara, cu scopul verificării eficienței dezinfecției, atât de pe suprafețe de lucru pe flux tehnologic, cât și de pe mâinile personalului, echipamentelor, precum și pentru probe de ambalaje, recipienți și aeromicroflora, desfășurând activitatea prin respectarea procedurilor specifice și a procedurilor generale din cadrul laboratorului;
- Este autorizat pentru a efectua activități specifice de laborator care includ dar, nu se limiteazăla următoarele:
a). dezvoltarea,modificarea,verificarea și validarea metodelor;
b). examinarea rezultatelor ,inclusiv declarări ale conformității sau puncte de vedere și interpretări;
c). raportarea, analizarea și autorizarea rezultatelor.
- Răspunde de aplicarea și implementarea corecta a metodelor oficiale de analiza, precum și de asimilarea și introducerea în practică a noilor metode standardizate pentru profilul specific de activitate și întreprinde demersurile necesare pentru validarea, respectiv acreditarea metodelor folosite, in conformitate cu legislația in vigoare;
- Respectăcerințele de performanța ale metodelor analitice în acord cu legislația europeană;
- Își desfășoarăactivitatea analitica conform cerințelor sistemului calității având la baza ISO 17025, pentru asigurarea calității rezultatelor;
- Răspunde de gestionarea și manipularea tulpinilor bacteriene de referință;
- Participăla efectuarea de audituri interne conform planificărilor din cadrul Programului anual de audit intern; elaborează și propune planul de măsuri/acțuni față de recomandările/ neconfomitățile primite în urma auditurilor/controalelor interne și externe a activităților specifice și urmărește realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislația specifică în vigoare;
- Înregistrează probele, lucrările efectuate și rezultatele analizelor, formulează concluziile;
- Întocmeşte și emite în condițiile legii, buletine de analiză oficiale prin sistemul LIMS;
- Elibereazăbuletinele de analiza în maxim 24 de ore de la obținerea rezultatului, în zilele lucrătoare, sau conform procedurii generale din sistemul calității;
- Răspunde de înregistrarea informațiilor aferente activităților specifice de laborator în cadrul sistemului informatic LIMS, inclusiv a informațiilor privind gestiunea stocurilor;
- Participăla testele de competență organizate de laboratoarele naționale de referință și alte instituții de profil, la teste internaționale și la testele de competență intralaborator organizate în cadrul L.S.V.S.A. Timiș;
- Trimitelaboratoarelor naționale de referință probe complementare (contraprobe) sau tulpini bacteriene izolate în vederea confirmării rezultatelor, în cazul probelor pozitive sau neconforme;
- Răspunde de prepararea și calitatea mediilor, soluțiilor și reactivilor necesari lucrărilorcurente;
- Întocmeşte planul de aprovizionare anual cu aparatură, reactivi şi materiale de laborator și răspunde de verificarea și gestionarea stocurilor de reactivi,medii de cultură, kituri, produse biologice și alte materiale, substanțe, pentru laboratorul de Teste Sanității;
- Răspunde de stabilirea necesarului și a specificațiilor tehnice privind echipamentele, reactivii și alte materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator, în cadrul programului de autocontrol și pentru activitatea de strategie naționalăîn conformitate cu prevederile legale în vigoare și in acord cu prevederile Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control in domeniul siguranței alimentelor;
- Întocmeşte situaţiile lunare și trimestriale și orice alte situații solicitate în domeniul/profilul de competență;
- Verifică documentaţia privind îndeplinirea condiţiilor necesare autorizării laboratoarelor sanitar-veterinare şi/sau pentru siguranţa alimentelor organizate în cadrul unităţilor de procesare cunoscute sub denumirea de laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar, efectuează evaluarea acestora, în condiţiile legii, şi propune spre aprobare directorului executiv al D.S.V.S.A., pentru emiterea autorizaţiei sanitare veterinare defuncţionare;
- Efectuează controale oficialepentru evaluare in vederea autorizarii și supravegherii în laboratoarele uzinale și laboratoarele organizate în cadrul asociațiilor și fundațiilor profesionale din sectorul agro-alimentar și poate participa la solicitarea ANSVSA și cu aprobarea directorului executiv, la controalele realizate în laboratoarele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor autorizate, conform legislației în vigoare;
- Poate propune suspendarea și/sau interzicerea activității laboratoarelor controlate, în urma constatării deficiențelor/neconformităților în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
- Întocmește informări și rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate,instruiește la cerere personalul din cadrul laboratoarelor uzinale și laboratoarelor în cadrul asociațiilor și fundațiilor profesionale din sectorul agro-alimentar;
- Instruiește, la cerere, personalul responsabil cu recoltarea probelor în programul de autocontrol, cu privire la modul de recoltare a probelor;
- Participăla instruiri organizate de LNR și alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
- Participă, în condiţiile legii, la întocmirea proiectelor de norme sanitare veterinare şi instrucţiuni tehnice privind siguranta alimentelor;
- Participăla programe de cercetare în domenii de specialitate, cu respectarea legislației în vigoare;
- Respectămăsurile legale privind gestionarea substanțelor considerate precursori la fabricarea drogurilor și a substanțelor chimice periculoase, conform legislației in vigoare;
- Asigură, respectăși controlează măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă și a îmbolnăvirilor profesionale la locul de muncă;
- Răspunde de modul în care se asigurăactivitatea de prevenire și stingere a incendiilor în cadrul laboratorului unde îți desfășoară activitatea;
- Colaboreazăcu structuri din cadrul instituției sau ale A.N.S.V.SA. , precum și persoane fizice și juridice, privind domeniile de competență, conform legislației în vigoare;
- Realizeazăși alte activități dispuse de conducerea D.S.V.S.A.Timiș în baza legislației în vigoare, în limita competențelor specifice și a timpului legal de lucru, fără să afecteze activitatea de bază, cf. ISO 17025.
Afișat la data de 24.06.2022.
DIRECTOR EXECUTIV, Compartimentul Juridic și Resurse Umane,
Dr.Alin-Flavius NICOARĂ Lidia Cristina Stana