ANUNŢ
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş
organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție temporar vacante de consilier, clasa I, grad profesional principal
în cadrul – P.I.F. (Postul de Inspecție la Frontieră Moravița)– Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Evidență Informatizată
– Biroul Autorizare, Înregistrare, TRACES și Gestiunea activității de import-export)
FORMULAR de inscriere la concurs 2020
Concursul constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviul.
Proba scrisă se va organiza în data de 21.01.2020, ora 10,00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, sala consiliu.
Interviul se va organiza, în conformitate cu prevederile art.56 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4.
În vederea participării la concurs, candidaţii vor depune dosarele de înscriere la concurs în termen de 8 de zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a instituției și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în perioada 06.01.2020-13.01.2020 (inclusiv), la secretariatul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș din Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, de luni până joi între orele 8,30-17,00 și vineri între orele 8,30-14,30.
Adresa de corespondență: Timișoara, str. Surorile Martir Caceu nr.4, telefon/fax: 0256-204.911.
E-mail: office-timis@ansvsa.ro.
Persoana de contact – Lidia Cristina Stana – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane, telefon 0256-204.911 int.107.
CONDIȚII DE PARTICIPARE:
Condiții generale prevăzute de lege pentru participarea la concurs:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările ulterioare:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical și psihologic să exercite o funcţiei publică; - f) îndeplineşte condiţiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specific, conform fișei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiui săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau discriminarea faptei; - i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitive, în condițiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; - k) nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
Condiții specifice pentru participarea la concurs:
Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicină veterinară domeniul de licență medicină veterinară, specializarea medicină veterinară.
Vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 5 ani;
DOSARUL DE ÎNSCRIERE LA CONCURS trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:
- Formularul de înscriere
- Curriculum vitae, modelul comun european
- Copia actului de identitate
- Copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări
- Copia carnetului de muncă și după caz, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice
- Adeverința care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel puțin 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului
- Cazierul judiciar
- Declarație pe propria răspundere sau adeverință care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.
BIBLIOGRAFIE
- Constituția României, republicată;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, partea a VI-a, titlul I și titlul II;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000, privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare;
- DIRECTIVA CONSILIULUI nr.97/78 de stabilire a principiilor de bază ale organizării controalelor veterinare pentru produsele care provin din țări terțe și sunt introduse în Comunitate (forma consolidată);
- DIRECTIVA CONSILIULUI nr.2002/99 de stabilire a normelor de sănătate animală care reglementează producția, transformarea, distribuția și introducerea produselor de origine animală destinată consumului uman (forma consolidată);
- Regulamentul nr.625/2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr.999/2001, (CE) nr.396/2005, (CE) nr.1069/2009, (CE) nr.1107/2009, (UE) nr.1151/2012, (UE) nr.652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr.1/2005 și (CE) nr.1099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr.854/2004 și (CE) nr.882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale);
- REGULAMENTUL CE nr.282/2004 de întocmire a unui document pentru declararea și controlul sanitar veterinar al animalelor provenite din țări terțe și introduse în Comunitate (forma consolidată);
- REGULAMENTUL CE nr.884/2014 de impunere a unor condiții speciale apicabile importurilor din anumite țări terțe de anumite produse de hrană pentru animale și alimente, din cauza riscului de contaminare cu aflatoxine și de abrogare a RE CE nr.1152/2009 (forma consolidată);
- Ordinul A.N.S.V.S.A. nr.145/2007 privind aprobarea Normei pentru siguranța alimentelor care stabilește condițiile în care se derulează operațiunile de import export, tranzit și comerț intracomunitar de produse alimentare de origine non-animală supuse supravegherii și controlului pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei.
Atribuții conform fișei de post
Asigură împreună cu administratorii punctelor de trecere a frontierei, respectiv a oficiilor poştale vamale, activitatea de colectare, de transport şi de distrugere a produselor de origine animală interzise a fi introduse pe teritoriul Uniunii Europene, depistate în bagajele călătorilor din ţări terţe, în punctele de trecere a frontierei, la graniţele cu ţări terţe, în oficiile poştale vamale şi în aeroporturile internaţionale care operează curse din ţări terţe, în care nu sunt organizate posturi de inspecţie la frontieră;
- verifică realizarea colectării, transportului şi distrugerii deşeurilor de la bucătăriile mijloacelor de transport internaţional aeriene, portuare şi feroviare, în punctele de trecere a frontierei la graniţele cu ţări terţe în care nu sunt organizate posturi de inspecţie la frontieră;
- raportează anual la A.N.S.V.S.A, până la sfârşitul primului trimestru, în conformitate cu prevederile art. 7, alin 1 şi 2 din Regulamentul nr.206/2009, informaţii relevante referitoare la măsurile luate în anul precedent, în punctele de trecere a frontierei de stat, unde nu există posturi de inspecţie la frontieră şi oficiile poştale vamale referitoare la produsele de origine animală confiscate din bagajele personale ale călătorilor şi din coletele poştale provenite din ţări terţe;
- monitorizează şi răspunde de comerţul intracomunitar, importul, exportul şi tranzitul de animale vii, produse şi subproduse de origine animală/ non animala şi, după caz, hranei pentru animale, pe teritoriul de competenţă;
- asigură recepţionarea informaţiilor cu privire la situaţia epidemiologică din spaţiul comunitar şi din ţările terţe, prelucrarea informaţiilor şi comunicarea acestora către medicii veterinari cu atribuţii în certificare şi TRACES;
- comunică medicilor veterinari oficiali modelele de certificate pentru comerţ intracomunitar, import, export pentru animale vii şi produse de origine animală;
- primeşte notificările de la inspectorii din cadrul posturilor de inspecţie la frontieră sau direct de la operatorii care derulează operaţiuni de import, comerţ intracomunitar, conform legislaţiei în vigoare şi urmăreşte aplicarea legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, inclusiv prin prelevarea de probe atunci când este cazul;
- deţine şi actualizează baza de date în ceea ce priveşte colectarea şi arhivarea notificărilor primite legate de activitatea de import şi comerţ intracomunitar;
- organizează acţiunile necesare, în cazul în care ţara de destinaţie solicită la exportul produselor din România anumite documente care să ateste cerinţele legate de domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
- monitorizează şi transmite către A.N.S.V.S.A., date privind produsele provenite din ţări terţe sau comercializate intracomunitar, conform domeniului de competenţă;
- colaborează cu inspectorii din posturile de inspecţie la frontieră pentru reexpedierea mărfurilor, în cazul neconformităţilor;
- colaborează cu autorităţile publice implicate, în cazul solicitărilor de restituţii la export, conform legislaţiei;
- verifică documentele sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor care însoţesc transporturile de animale vii, produsele de origine animală, SNCU, hrană pentru animale şi produsele alimentare de origine nonanimală şi controlează dacă acestea au fost întocmite potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind importul, exportul şi tranzitul;
- efectuează controlul de identitate şi fizic, inclusiv prelevarea de probe, după caz, al animalelor vii, al produselor de origine animală, al SNCU, al hranei pentru animale şi al produselor de origine nonanimală;
- aplică sancţiunile prevăzute de actele normative în vigoare persoanelor care încalcă prevederile legale privind importul, exportul şi tranzitul de mărfuri supuse controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor la frontieră;
- eliberează documentele sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor de import, export şi tranzit, pe baza controlului sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor şi răspund de exactitatea datelor înscrise în aceste documente;
- verifică efectuarea dezinfecţiei mijloacelor de transport în care s-au constatat animale bolnave sau suspecte de boli infecto-contagioase şi a produselor de origine animală şi nonanimală sau a hranei pentru animale contaminate ori suspecte de contaminare, după caz, sau cu ocazia altor acţiuni stabilite de Autoritate;
- răspunde de activitatea de control sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor ce se desfăşoară în postul de inspecţie la frontieră;
- aplică dispoziţiile legale în cazurile în care mărfurile se dovedesc necorespunzătoare;
- se asigură şi răspund că toate taxele, tarifele şi costurile legate de procedurile de verificare sunt aplicate şi achitate, conform prevederilor legale în vigoare;
- răspund de respectarea regulilor referitoare la înregistrarea documentelor şi de păstrarea evidenţelor în registre şi de notificări;
- răspund de folosirea corectă a bunurilor fixe şi a consumabilelor;
- are obligaţii administrative legate de activităţile care se desfăşoară în cadrul acestora, după cum urmează:
- deschiderea corespondenţei, cu excepţia celei personale (adresată nominal altor persoane);
- îndosarierea şi arhivarea corespondenţei;
- asigurarea că documentele necesare sunt multiplicate prin fotocopiere, în special acolo unde există mai multe puncte de lucru;
- păstrarea unui registru de serviciu care să conţină toate datele şi evenimentele importante;
- controlează, în colaborare cu autoritatea vamală locală, respectarea cerinţelor legale referitoare la transporturile personale cu produse de origine animală interzise a fi introduse pe teritoriul Uniunii Europene;
- controlează respectarea legislaţiei în vigoare referitoare la introducerea în scop necomercial pe teritoriul Uniunii Europene a animalelor de companie provenite din ţări terţe, în posturile de inspecţie la frontieră care sunt puncte de intrare desemnate pentru controlul animalelor de companie;
- controlează activitatea de depozitare a produselor de origine animală neconforme aflate în tranzit în depozitele vamale, zonele libere, depozitele din zonele libere sau în depozitele operatorilor care aprovizionează mijloacele de transport maritim (ship–supplier), provenite dintr-o ţară terţă şi destinate unei ţări terţe, aflate în aria vamală încare este organizat postul de inspecţie la frontieră;
- efectuează controlul privind bunăstarea animalelor vii destinate exportului către ţări terţe şi completează Raportul de control la punctul de ieşire în baza căruia pot fi acordate restituţii la export;
- raportează rezultatele controalelor oficiale efectuate la importul, exportul şi tranzitul de animale vii, produse alimentare de origine animală, SNCU, hranei pentru animale şi produse de origine nonanimală;
- întocmeşte note de fundamentare şi referate de necesitate privind achiziţionarea de servicii şi materiale, necesare lucrărilor de întreţinere în cadrul posturilor de inspecţie la frontieră;
- evaluează şi avizează caietele de sarcini alături de celelalte structuri tehnice responsabile de elaborarea acestora;
- răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
- soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
- răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
- realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
DIRECTOR EXECUTIV, Compartimentul Juridic și Resurse Umane,
Dr.Cristina Marinela POPA Lidia Cristina Stana